mio_banner
ak-celteck4-zvenku-400

Jaké jsou důvody pro pořízení duální autokamery s rozlišením 4K?

Podívali jsme se na ně v testu CelTec K4 GPS zde

Klikněte pro další informace o CelTec K4

Instalace CelTec K4

Přestože jde o dvě kamery, připravené k nahrávání mohou být za několik minut. Přední držák je ve verzi přisávací i nalepovací, ze kterého se autokamera snadno vysune a je možné ji v něm i natáčet do strany. Přímo do kamery vede miniUSB kabel, opět ve dvou verzích, buď přímo z autozásuvky nebo kratší do USB portu. Z AV jacku 2,5 mm je možné táhnout z předního modulu do zadní části vozu šestimetrový kabel, případně schovat za čalounění, zadní kamera se přilepí na okno nebo přišroubuje nad SPZ.

ak-celteck4-zadni2-400

Při našem testu byla umístěná v pravé části okna, přesto díky širokému úhlu zabrala vše podstatné, správně má být uprostřed a protože je vodotěsná, nad SPZ může sloužit navíc jako couvací. Po připojení kabelu k couvacímu světlu se obraz na displeji při zařazení zpátečky přepne automaticky.

ak-celteck4-zevnitr-600

Zkušenosti s CelTec K4

CelTec K4 nevyžaduje seznámení s manuálem, doporučené je formátování karty, nicméně už po jejím vložení (při vypnuté kameře, s pomocí nástroje nebo delšího nehtu) můžete nastartovat a jet. GPS modul do obrazu přidává čas a polohu, rychlost, volitelně SPZ a celou tuto informaci je i možné vypnout. Velký displej zobrazuje obraz zpředu a v malém výřezu orientačně zezadu, automaticky po chvíli zhasne, nahrávání běží dál, ukládá se do tříminutových souborů. Po vypnutí proudu se poslední video korektně uloží a kamera vypne, kondenzátor, použitý namísto akumulátoru, má nízkou kapacitu, ale oproti Li-Ion článkům delší životnost v extrémních teplotních rozdílech, jsou pro interiér auta typické.

ak-celteck4-zepredu-600

Ovládání je přehledné a jednoduché - na straně k řidiči je tlačítko pro vypnutí a zapnutí, v pravém dolním rohu tlačítko pro rozsvícení displeje, další s přehledným označením umožní vstup do menu, zamknutí právě nahrávaného souboru proti přemazání, šipky pro pohyb nahoru a dolů. Všechny možnosti jsou přehledně popsané v manuálu, například změna ze standardně nastaveného kodeku H.265 na H.264, který zabírá více místa, ale v rozlišení 4K ho přehraje i starší počítač. Maximální kapacita použitelné paměťové karty je 128 GB a protože datový tok je vyšší, ujistěte se, že SDXC je minimálně třídy 10.

ak-celteck4-zezadu-600

Video CelTec K4

Hlavní výhodou CelTec K4 je právě rozlišení přední kamery až 3840 x 2160 pixelů, z takto detailního záznamu je mnohem snadnější přiblížit například SPZ ujíždějícího vozidla. Video je kvalitní i z obrazového hlediska, přední kamera nabízí i korekci širokoúhlého záběru, kterou jsme využili při testování, a nadprůměrné výsledky v noci (režim WDR). Zadní kamera má rozlišení až 1920 x 1080 pixelů, ale nižší obrazovou kvalitu, zde lze ušetřit prostor na kartě snížením rozlišení.

Pokud je zapojená jen přední kamera, nahrává v maximálním rozlišení 3840 x 2160 @ 30 fps nebo 60 snímků za vteřinu ve FullHD. Jak vypadají záběry z jednotlivých světelných podmínek, si můžete ověřit na našem kanálu na YouTube.

Další funkce CelTec K4

CelTec K4 má k dispozici WiFi pro propojení s telefonem, tabletem nebo notebookem, umožní nastavení autokamery a práci se soubory. Z dodatečných funkcí je zde parkovací režim, aktivaný otřesem vozidla, detekce pohybu a dokonce timelapse (časosběr). GPS do souboru přidává údaje, které je možné běžně přehrát v Google Maps a dalších mapových systémech.

Hodnocení CelTec K4

CelTec K4 je autokamera s nadprůměrnou kvalitou videa z předního modulu, jejíž využití je ideální pro aktivní řidiče, kteří chtějí mít co nejvyšší rozlišení záznamu a zároveň i důkaz o tom, co se děje za vozidlem.

navitel
Rozumím
x